Hoe kan ik mijn zoektocht met
Woning Delers Club starten?

Wordt ‘’actieve zoeker’’ door de gevraagde documenten aan te leveren.



Om jouw persoonlijke zoektocht naar een woning te kunnen starten hebben wij een aantal documenten nodig. Wij moeten namelijk voordat wij beginnen met de zoektocht kunnen inschatten op basis van jullie zoek wensen en de aangeleverde documenten bij welke verhuurders jullie groep kans maakt. Anders gaat er veel tijd en moeite verloren met de zoektocht naar woningen waar we misschien geen kans maken. Elke verhuurder heeft namelijk weer andere eisen of richtlijnen die hij aan zijn huurders stelt.

Op het moment dat alle documenten bij ons zijn aangeleverd dan gaan wij deze beoordelen. Als de documenten compleet zijn dan zetten wij je status op de website om naar ''actieve zoeker''. Wanneer je een actieve zoeker bent dan kunnen wij pas beginnen om je te helpen met de zoektocht naar een mooie woning. Op dat moment krijg je woningen op je mail en op je profiel op de website te zien die wij voor jullie hebben kunnen vinden. Zodoende heb je dus meer kans om op korte termijn een woning te vinden.

Wij van Woning Delers Club zijn een van de weinige makelaars die je helpt bij de zoektocht om een deelwoning te vinden en die woningen kan vinden bij verhuurders die je kan huren met garantsteller(s) (maximaal 2). Mocht je met een garantsteller op zoek willen dan moeten deze garantsteller(s) ook bepaalde documenten aanleveren om jullie zo goed mogelijk te kunnen helpen (zie hieronder).

Wat wij nodig hebben van ALLE bewoners om de zoektocht te starten:

  • Kopie legitimatie
  • A4 met wat informatie over jezelf
  • Inkomensgegevens (alleen bij vaste baan of eigen bedrijf)
  • Ingevuld en getekende OTD (opdracht tot dienstverlening), dit hoeft maar 1 bewoner in te vullen en te ondertekenen voor de hele groep!

Wat wij nodig hebben qua inkomensgegevens van bewoner(s) en/of garantsteller(s):

LET OP; bijbanen, Duwo of 0-uren contracten kunnen niet meegenomen worden als inkomen in je dossier met documenten, dus daar hoef je geen documenten van aan te leveren.


Indien in loondienst:

  • Kopie legitimatie
  • 3 recente loonstroken
  • 3x print screen bank waarin gestorte loon te zien is
  • Getekende werkgeversverklaring

Indien in dienst van eigen bedrijf, zelfstandig ondernemer, pensionering of uitkering:

  • Kopie legitimatie
  • Recente jaarstukken van meest recente boekjaar
  • Recente IB-aangifte van meest recente boekjaar
  • Uittreksel uit het Kamer van Koophandel register


Probeer zo goed mogelijk de gevraagde documenten aan te leveren, geef daarom alle documenten een naam zodat het overzichtelijk is. Graag duidelijke foto's of scans aanleveren. Gebruik eventueel de tiny scanner app of kopieID app van de rijksoverheid voor het maken van goede en veilige scans.


Je krijgt altijd een reactie met verbeterpunten of geven we het aan als het compleet is. Het liefst ontvangen wij alle documenten in 1 keer op info@woningdelersclub.nl maar als je apart de documenten stuurt geef dan aan met wie je samen zoekt.


Neem contact op: